مسؤولان مازندرانی با امضای ۷ تفاهم‌نامه در زمینه کاهش آسیب اجتماعی متحد شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و حمایت و صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد و ارتقاء دانش اعتیاد با امضای هفت تفاهم‌نامه زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگا‌ه‌های مختلف استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شد.

0 82

سرپرستی مازندران/ به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به نقش و رسالت ۶۰ دستگاه و نهاد در امر مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر گفت: این هفت تفاهم‌نامه به امضای مسوولان مدیرتی در مازندران رسیده است.

وی اعلام کرد: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد، مدیر کل ورزش و جوانان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیر کل فنی‌و‌‌حرفه‌ای، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری، مدیر عامل مجمع خیرین صیانت اجتماعی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران این تفاهم‌نامه‌ها را امضا کردند.

مظفری افزود: تلاش براى ارتقای آموزش‌هاى فنى‌و‌‌حرفه‌اى بهبود یافتگان مواد مخدر و خانواده‌هاى آنان، تلاش در راستاى ارتقاى فرهنگ سلامت در جامعه و کاهش آسیب‌هاى اجتماعى، فرهنگ‌سازى و اطلاع‌رسانى نسبت به اثرات سوء و مخرب اعتیاد به موادمخدر و روانگردان‌ها از محورهای اصلی این تفاهمنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بیان کرد: از اولویت‌های دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان به ارتقای دانش اعتیاد ، برپایی غرفه‌هاى نمایشگاهى و تخصیص غرفه‌هاى رایگان در نمایشگاه صنایع دستى جهت عرضه محصولات و تولیدات بهبودیافتگان، آسیب‌دیدگان مواد مخدر ، اعزام سخنرانان براى همایش‌ها، گردهمایى‌ها و کارگاه.هاى پیشگیرى و درمان از اعتیاد، برگزارى نشست و همایش‌هاى حمایت از آسیب دیدگان و بهبودیافتگان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان استانی برای صیانت از خانواده‌هاى معتادان، هماهنگى براى حضور کارشناسان و متخصصان حوزه اعتیاد و مواد مخدر در جلسات و کارگاه‌هاى آموزشى، کمک به ایجاد حرفه‌آموزى و اشتغال بانوان معتاد، آسیب‌دیده و زنان سرپرست خانوار، توجه جدى به خانواده‌هاى بى‌بضاعت معتادان و آسیب‌دیدگان مواد مخدر توافق کردند.

مظفری اذعان داشت: همکارى ویژه براى برخوردارى آسیب‌دیدگان از اماکن ورزشى در سطح استان و توسعه فعالیت‌های ورزشی ، تعامل در جهت کارآفرینى و اشتغال‌زایى آسیب دیدگان و بهبودیافتگان مواد مخدر با اختصاص تسهیلات مناسب و زمینه‌سازی برای به‌کار‌گیری بهبودیافتگان در مراکز صنعتی و تولیدی و تقویت تعاونی‌ها، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی مردم با مضرات و خطرات مواد مخدر از دیگر محورهای توافق شده در این تفاهم‌نامه‌ها بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، تاکید کرد: تلاش برای اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر ضمن مانایی درمان از عود دوباره و بازگشت آنان به چرخه اعتیاد جلوگیری می‌کند امید است با تحقق مفاد تفاهم‌نامه شاهد حرکت اثربخش در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه همه‌جانبه با مواد افیونی و خسارت بار مواد مخدر باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =