کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های رانندگی سر صحنه در مازندران

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران از کاهش 57 درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در تیر ماه سالجاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

0 39

سرپرستی مازندران/ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی اظهار کرد: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی شده است.

وی در ادامه به کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه در محورهای استان درتیر ماه امسال اشاره کرد و افزود: در همین راستا در ۴ ماه اول سال جاری نیز شاهد کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌های سر صحنه در جاده‌های مازندران به نسبت مشابه سال قبل بودیم.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران در ادامه افزود: هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفرهای بومی و غیربومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی هستیم که خوشبختانه در سالجاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

نجفی افزود: بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی در راهها نیازمند تلاش جدی بی‌وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امیداست با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی، روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.​

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =