۲۰۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر مازندران قرار می‌گیرد/ اجرای پروژه آب‌رسانی در ۶۳ مرتع

رئیس اداره امور عشایر مازندران گفت: ۲۰۰ پنل خورشیدی در مرحله اول در اختیار عشایر سطح استان قرار می‌گیرد که درصورت گرفت موافقت‌نامه طی 20 روز یا یک ماه آینده انجام می‌شود.

0 26

سرپرستی مازندران/ سیدصمد کاظمی اظهار کرد: باتوجه به غربالگری انجام شده و پیگیری‌هایی که داشتیم هنوز گزارشی از ابتلا به کرونا در میان عشایر مازندران نداشتیم که به‌دلیل سبک زندگی آنان برمی‌گردد.

وی با اشاره به حضور عشایر مازندران در مراتع سطح مازندران، افزود: درحال انجام پروژه آب‌رسانی به ۶۳ مرتع از گلوگاه تا رامسر هستیم تا مشکل آب شرب عشایر و دام برطرف شود.

رئیس اداره امور عشایر مازندران با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی مربوط به سال ۹۸  بوده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه این پروژه باید در فصل ییلاقات انجام شود دو ماهه است که آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این مسؤول با اعلام اینکه اعتبار این پروژه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی تامین شده است، اظهار کرد: همچنین حدود ۴۰ پنل خورشیدی از محل تملک استانی به‌صورت رایگان در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

کاظمی یادآور شد: قرار است ۲۰۰ پنل خورشیدی در مرحله اول در اختیار عشایر سطح استان قرار گیرد که درصورت گرفت موافقت‌نامه طی ۲۰ روز یا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: ۵ هزار و ۹۲۰ خانوار عشایر در مازندران شناسایی شدند که عمده جمعیت آنان در شهرهای آمل، سوادکوه، بابل و ساری حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 13 =