افزایش ۵ درصدی کشته‌شدگان موتورسوار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران کشته شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی چهار ماهه امسال را 46 نفر( همگی مرد ) اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

0 42

سرپرستی مازندران/ به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی، کشته شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی چهار ماهه امسال را ۴۶ نفر( همگی مرد ) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۷درصد از فوت شدگان در محور برون شهریی و راه روستایی و ما بقی در محور درون شهری به وقوع پیوست، تصریح کرد: ساری با تعداد ۱۰، آمل با ۷ و نکا با ۶ نفر بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود،محمود آباد و گلوگاه هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، بیشترین فوتی در خرداد و تیر ماه با ۱۵ فوتی و بعد از آن فروردین با ۹ و اردیبهشت با ۷ مورد به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۱۷ فوتی است و کمترین گروه سنی بین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۲ فوتی گزارش شده است.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۷۷ نفر در چهار ماهه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۲۶ درصد آن مربوط به موتور سوارها است، تصریح کرد: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه امسال بوده که امیدواریم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − سه =