اهدای ۷۰۰ میلیون تومان توسط مردم فریدونکنار در مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه»

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: ۷۰۰‌ میلیون تومان در دومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه توسط مردم فریدونکنار به نیازمندان اهدا شد.

0 64

سرپرستی مازندران/  حجت الاسلام غلامحسن تسخیری در آغاز مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار همزمان با ماه محرم حسینی، بیان کرد: برگزاری این رزمایش با هدف کمک به مردمی که در پی شیوع ویروس منحوس کرونا آسیب دیدند و یا در شرایط سخت، زندگی را می‌گذرانند، انجام شده است.

*حضور در رزمایش مومنانه سیلی محکم به آمریکایی‌هایی بود که ماسک می‌دزدند

وی افزود: مردم این شهرستان همزمان با فرمان مقام رهبری در خصوص شرکت در رزمایش مومنانه با گذشت از مال و انفاق پای کار آمدند و امروز در دومین مرحله از این رزمایش قرار دارند که ارزش پولی کمک‌های مومنانه در این مرحله در فریدونکنار  به ۷۰۰‌ میلیون تومان می‌رسد، این حرکت دشمن به عقب می‌راند.

تسخیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان، مردم ایران را هدف قرار داده و تصمیم به محاصره بیشتر برای تسلیم کردن این مردم گرفتند، ولی مردم ما سیلی محکمی بر دهن آمریکایی‌ها زدند و این تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران ادامه داد: مردم ما خطاب به دشمن ۴۱ ساله خود گفتند اینجا آمریکا نیست!  که به‌خاطر یک ماسک دزدی کرده و با راهزنی ماسک‌های دیگر کشورها را بدزدید، ایران مملکت حسینی و مکتب امیرالمونان (ع) است.

این مسؤول عنوان کرد:  ملت ما فهمیده است که با دشمن چگونه برخورد کند، دشمن نمی‌تواند با هر بهانه و اقداماتی همچون شهید کردن سردار قاسم سلیمانی کار انقلاب را یک سره کند، گروه مذهبی ما قشر سکولار غرب نیست بلکه قشری مذهیی سیاسی آگاه به زمان است.

*قشر مذهبی ما را هدف قرار دادند

وی با اشاره به صحبت‌های یک عالم دینی یهودی در خصوص راهکارهای از بین بردن انقلاب، متذکر شد: دشمنان ما در رابطه با ملت ایران به‌ویژه قشر مذهبی دیدگاه خاص و برنامه‌ریزی دقیق دارد، آن‌ها با مردمی که به دنبال شهوت‌رانی و به‌دست آوردن پول بیشتر هستند کاری ندارند، هدف‌شان قشر مذهبی ما است.

تسخیری گفت: دشمنان قصد دارد با تلقین، سرگرم کردن به ظواهر اسلام و حضور در مراسم‌های عزاداری در حالی که هسچ چیز از اسلام و سیاست اسلامی ندانند قشر مذهبی و مسجدی ما را نابود کند، ولی سخت در اشتباه است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اساره به پهن بودن سفره کمک‌های مومنانه در مساجد، اذعان داشت: خرسندیم که با بصیرت و اعتقاد آمدیم هزینه ما برای نگهداری اسلام است، ملت ما ملت امام حسین (ع) است، شهدای ما با از دست دادن عزیزترین داشته‌های خود به استقبال شهادت رفته و این انقلاب را تضمین کردند.

*آب از سر این ملت گذشت

این مسؤول به بریده شدن سر شهید ایزدپناه در مقابل چشمان مادرش، اشاره کرد و گفت: این مادر و فرزند در مقابل دشمن مقاومت کردند و تا پای جان رفتند، ما مردمی از این جنس و مقاوم داریم، این مردم را از چه می‌ترسانید؟

وی به درس‌هایی که از دیدار با خانواده شهید جمشیدی و عشوری گرفت، اشاره و بیان کرد: مادران این سرزمین با افتخار از جان فرزندانشان می‌گذرند گذشتن از مال که کاری ندارد،  دیدیم  که چگونه در رزمایش مومنانه شرکت کردند.

تسخیری اظهار کرد: شرکت در رزمایش مومنانه کاری مقدس، مایوس‌کننده دشمن،  امیدآفرین برای دوستان،خدا پسندانه، بدون منت و توقف برای استمرار انقلاب اسلامی است، می‌خواهند انقلاب را با ترفندها شیوه‌های مختلف ضربه بزنند که نخواهند توانست.

*سنگ تمام فریدونکناری‌ها در انفاق و برگزاری عزاداری متفاوت در محرم

در ادامه این آیین حجت الاسلام سید محمود جلالی امام جمعه شهرستان فریدونکنار بیان کرد: ایمان به آخرت، خدا، فرشتگان، ملائک، برپایی نماز، اهدای زکات و وجوهات شرعیه و نفاق از ویژگی‌های افراد باتقوا در قرآن است.

وی افزود: در پی تدابیر خرمندانه رهبر فرزانه، در ایام سخت معیشتی کرونا مبنی بر کمک‌های مومنانه به نیازمندان و کسانی که در کسب و کار دچار مشکل شدند شهرستان فریدونکنار وارد عمل شد.

جلالی یادآور شد: از اوایل ماه شعبان آغاز توزیع کمک‌های مومنانه را در مساجد داشتیم، در ادامه مسیر هم امیدواریم توفیق داشته باشیم، هیأت‌های عزاداری در مساجد،  مومنان نمازگذار در قالب ائتلاف هیات‌های شهر، در برگزاری مراسم خاص روز عاشورا برای اقامه و احیای مکتب حسینی نیز حرکت زیبایی را به نمایش گذاشتند.

*اهدای ۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی از غدیر تا محرم

در ادامه، سرهنگ برمر فرمانده سپاه شهرستان فریدونکنار در آئین مرحله دوم نهضت کمک مومنانه این شهرستان، با اشاره به درخشش مردم این شهر در دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: همزمان با کشور شهرستان ما در پاسخ به فرمان مقام رهبری در خصوص شروت در رزمایش مومنانه برای کاهش درد نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا وارد عمل شد.

وی اعلام کرد: بسته معیشتی در این مقطع در حد فاصل عید غدیر تا محرم ۲ هزار و ۳۰۰ بسته با صرف مبلغ ۳۰۰ هزار تومان   در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان، تدارک دیده و توزیع شد.

برمر ادامه داد: اهدای ۲۳۵ بسته لوازم التحریر به همت بسیج دانش‌آموزی به ارزش ۵۰ میلیون تومان، اهدای جهیزیه برای نوعرسان به ارزش ۴۰ میلیون تومان، کمک به درمان، خرید دارو به ارزش ۱۱ میلیون تومان و ۸۰۰ بسته معیشتی بین کارمندان اداری توسط بسیج ادارات سپاه انجام شد.

فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: موضوع جالب نذز خون است که در پی کاهش خون  در بانک خون کشور ما در طی اعزامی سازماندهی شده در شهرستان، ۵۰ واحد معادل ۲۵ هزار سی سی نذری خون به آمل ارسال کردیم.

این مسؤول گفت: رزمایش مومنانه با ریاست امام‌ جمعه این شهرستان و دبیری سپاه برگزار شد، البته در حوزه هیات‌ها اقدامات خوبی همچون مراسم  عزاداری با رعایت تمام ضوابط بهداشتی را شاهد بودیم، تمامی اقدامات شهرستان در  خصوص کمک‌های مومنانه با کمک بسیج هم‌افزایی و هم‌گرایی صورت گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − ده =