توزیع ۵۰۰ هزار بسته کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طی ماه محرم در سطح کشور 500هزار بسته کمک مومنانه از محل عوائد موقوفات توزیع شد که در استان مازندران از درصد خوبی برخوردار بوده است.

0 28

سرپرستی مازندران/ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در همایش طلایه‌داران تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: هدف دشمنان در طول ۱۴۰۰ سال گذشته این بود چراغ مجالس عزاداری اباعبدلله را خاموش کنند ولی می‌بینیم که هر روز بر عظمت این حرکت افزوده شد باید گفت همه اینها اعجاز کلام رسول خدا بوده که برای ما روشن شد.

وی با بیان اینکه شور حسینی همراه شعور حسینی، انسان‌ساز است، افزود: به عنوان طلبه روحانیت باید بگویم ما هرچه داریم از امام حسین (ع) و روضه سیدالشهدا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اضافه کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا چراغ عزاداری‌ها را کمرنگ و خاموش کنند، اما هرسال بر عظمت حرکت و جریان عزاداری‌ها افزوده شده است.

عادل بیان کرد: بزرگ‌ترین اجتماع بشری حول زیارت امام حسین (ع) اتفاق می‌افتد و میلیون‌ها دل عاشقی که توفیق زیارت پیدا نکرده و غبطه می‌خورند.

وی یادآور شد: خدا را شاکریم که این نعمت بزرگ در دل‌های ما روشن است ولی این نعمت مستلزم شکرگزاری به مراتب والاتری است که برای علما حرکت برای قیام، بزرگداشت و احیای شور و حرارت حسینی در جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: باتوجه به شیوع کرونا شاهد مسائل و مشکلاتی در جامعه بودیم اما با تلاش‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته و همدلی توانستیم بخشی از خلا را توانستیم جبران کنیم.

عادل افزود: ۲هزار صحن و فضای امامزاده در سطح کشور که شرایط و امکان برگزاری مراسم در آن فراهم بود در اختیار عزاداران قرار گرفت و برنامه‌های خوبی انجام شد.

وی درباره بحث اطعام حسینی گفت: در این زمینه توزیع خوبی صورت گرفت و در مناطقی که امکان اطعام وجود نداشت توزیع سبدهای معیشتی صورت گرفت که در واقع برکت سفره حضرت اباعبدالله (ع) بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در سطح کشور ۵۰۰هزار بسته توزیع شد که در استان مازندران از درصد خوبی برخوردار بوده است.

عادل با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش از صدر اسلام موضوعات مختلفی را برای رفع مشکلات جامعه مدنظر داشتند، تصریح کرد: نزدیک به ۱۹۰هزار موقوفه در کشور داریم که مازندران با دارا بودن ۱۵هزار موقوفه رتبه نخست را در کشور دارا است و نشان می‌دهد مردم مازندران در این زمینه پیش قدم بودند.

*وجود ۸۰۵ نیت موقوفات در کشور

وی بیان کرد: این تعداد ۱۹۰هزار موقوفه با ۸۰۵ نیت صورت گرفت که یکی از این نیت‌ها نیت امام حسین (ع) بود که بالای ۶۰ تا ۷۰درصد موقوفات را شامل می‌شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه خدمات متقابل وقف و روحانیت ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم دارند، افزود: هر جا روحانیت فعال و درصحنه‌ای بودند موقوفات زیاد است که خیلی حرف و پیام به همراه دارد.

عادل با اعلام اینکه تبیین و بیان اهداف وقف وظیفه همه روحانیون است، گفت: اینکه احکام وقف به خوبی برای مردم بیان شود بسیار مهم بود؛ چراکه خیلی از افراد در این زمینه اطلاعی ندارند و باید گفت بیان آثار و برکات وقف و از همه مهم‌تر تشویق افراد به انجام این کار خیر ماندگار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: موضوع مهم دیگر اینکه مازندران بیشترین عالم واقف را دارد که بسیار مهم است که عالمان در این زمینه پیشی گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 8 =