مسؤولان نظارت‌ بر سواحل را با حساسیت بیشتری انجام دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ترویج پوشش حجاب در جامعه، گفت: مسؤولان نظارت‌ بر سواحل را با حساسیت بیشتری انجام دهند.

0 48

سرپرستی مازندران/  آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه نماز جمعه مصلی ساری با اشاره به اینکه، جان، آبرو، ناموس و مال انسان در امنیت است اگر فرد دارای تقوا باشد، گفت: از نظر امیرالمومنان (ع) بزرگترین خطا این است مال یک مسلمان را به ناحق خوردن است.

وی به آغاز سال تحصیلی و ارائه بهترین راهکار توسط مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: ایشان به تشریح منطق تعلیم و تربیت که تربیت انسان شایسته است پرداختند، هدف از انجام هزینه‌ها و برپایی کلاس‌های آموزشی برای کودکان تا دانشجویان تربیت فرد شایسته است و بس!

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: دشمن با اجرای سند ۲۰۳۰ می‌خواهد انسان‌هایی همچون خودش تربیت کند که از نظر ما انسان‌های ناشایستی هستند، می‌خواهند در کلاس‌های و به‌وسیله دبیران ما آن‌طور که در این سند آمده است تربیت شوند.

خطیب جمعه ساری عنوان کرد: مسؤولان ما آموزه‌های شایسته را جدی بگیرند و در مقابل آموزش‌های معارض در درون و بیرون بایستند با تکیه بر مباحث دینی مسیر آموزش را در پیش بگیرند، البته نمی‌دانم چرا در مدارس ما چادر بسیار کم است و دانش‌آموزان ما با چادر غریبه هستند.

این مسؤول ضمن تشکر از عزاداران حسینی و ستاد مبارزه با کرونا در دهه محرم، اضافه کرد: ۹۰ درصد مردم در شهرستان‌ها در بیش از ۴۰ هیأتی که بازدید داشتیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، نظارت‌ها سخت‌گیرانه بود.

وی با اشاره به حواشی اخیر در خصوص تجمع مسافران در سواحل در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: فضای تاسوعا و عاشورا تناسبی با تفریح ندارد، تفریح سالم درست نیست چه برسد به ناسالمش! ای کاش نظارت‌ها در این مکان‌ها هم بود.

محمدی لائینی ادامه داد: ای کاش نظارت دقیق در ادارات ما، در مسائل اقتصادی و اجتماعی، حوزه‌های مختلف جامعه، به‌خصوص نرخ‌های بالای اجناس وجود داشته باشد و شاهد این افسارگسیختگی اقتصادی نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ما با یک فتنه و پوشش فتن‌های مواجه هستیم، گفت: جریان اهانت به پیغبر اسلام و سوزاندن قران توسط دشمنان سریالی است که هر چند وقت یک بار مشاهده می‌کنیم و از دشمنی‌های دشمنان ما برمی‌خیزد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر این باورند که دشمن با این اقدامات می‌خواهند افکار مردم را منحرف کرده و به دوقطبی کردن و اختلاف به موافقان رژیم صیهونیستی و مسلمانان بپردازند در صورتی که حرمت‌شکنی و قداست‌زدایی از منظر حقوق بشر کار غلطی است نباید به مقدسات مردم توهین شود.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: مردم ما باید حواس‌شان جمع باشد، چرا که دشمن می‌خواهد ما را به زمین دیگری بکشاند و بازی راه بیندازد؛ با کاهش اختلاس، دزدی، دوری از حرام و انجام کارهای درست با تکیه بر مبانی دینی پیروز خواهیم بود.

خطیب جمعه ساری، با اشاره به ضرورت رعایت موازین بهداشتی در مواجهه با ویروس کرونا و ادامه این کار گفت: در کشود اندونزی کسانی که ماسک بر صورت ندارند را برای مدتی کفن‌پوش در قبر قرار می‌دهند که مجازات جالبی است ما پیشنهاد می‌کنیم قانون با دزدان و اختلاس‌گران همین کار را بکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =