برداشت شلتوک در ۱۸۳ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت شلتوک برنج در 183 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تا پایان نیمه اول شهریور ماه امسال خبر داد.

0 36

سرپرستی مازندران/ مجید بهادری با اشاره به برداشت شلتوک برنج در ۱۸۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تا پایان نیمه اول شهریور ماه امسال، گفت: ۱۷۳ هزار و ۵۷۶ هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در  ۱۰۹ هزار و ۳۰۷ هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شد، افزود: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۲۱۶ هکتار و پرورش رتون در ۵۴ هزار و ۹۱ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

بهادری با اشاره به توزیع ۱۷ هزار و ۳۳۵ تن کود بین کشاورزان، گفت: سال زراعی امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمینهای زراعی استان به کشت اول  برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲  هکتار ارقام  اصلاح شده، کشت شد.

وی در پایان یادآور شد: مبارزه با علفهای هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱هزار و ۳۳۳هکتار، بلاست خوشه ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از  مزارع شالیزاری استان انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + هجده =