رقابت ۲۰۰ نخبه قرآنی مازندران در بابل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از رقابت 200 نخبه قرآنی در مسابقات استانی خبر داد و گفت: تلاش اوقاف در کنار سایر فعالیت‌های در حوزه موقوفات، توجه به مباحث قرآنی است.

0 57

سرپرستی مازندران/ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در مراسم آغاز به کار چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) بابل با حضور ۲۰۰ حافظ و قاری در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش اوقاف در کنار سایر فعالیت‌های در حوزه موقوفات، توجه به مباحث قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه هدایت انسان‌ها است، افزود: باید تلاش کرد تا قرآن در همه امور زندگی مردم جاری و ساری باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به استقبال از این مسابقات و سایر مسابقات قرآنی اوقاف اشاره و تصریح کرد: این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و نفرات برتر آن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی به حضور ۲۰۰ متسابق قرآنی اشاره کرد و افزود: اشتیاق متسابقین در این دوره از مسابقات و معرفی قاریان برتر نشان دهنده اهمیت رویدادهای قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه برگزیدگان این مسابقات به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ هویت اسلامی و عمل به دستورات  قرآنی که  باید اولویت نخست امت اسلام باشد و همچنین ترویج آموزه‌های قرآنی این مسابقات برگزار شده است.

حیدری از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات به‌علت شیوع ویروس کرونا یک مرتبه به تعویق افتاده بود و امروز با حضور نمایندگان بهداشت و رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در حال برگزاری است.

وی در پایان تصریح کرد: زمان‌بندی برگزاری مسابقات و قرائت‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که از تجمع جلوگیری می‌شود و قاریان در ساعت‌های مشخص در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − دوازده =