نارنگی پیش‌رس مازندران در راه بازار/ پرهیز از عجله در برداشت

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: برداشت نارنگی پیش رس مازندران شروع شده و برای ورود به بازار آماده می‌شود.

0 33

سرپرستی مازندران/ محمدرضا شعبانی امروز درباره آغاز برداشت مرکبات در باغ‌های مازندران اظهار کرد: برداشت نارنگی پیش رس مازندران شروع شده و برای ورود به بازار اماده می‌شود.

وی افزود: بعد از برداشت نارنگی پیش‌رس، باغداران مشغول برداشت نارنگی انشو و سپس برداشت انواع مرکبات و تامسون در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: مهم‌ترین توصیه ما به همه باغداران در تمام مراحل برداشت این است که نسبت به برداشت محصولاتی اقدام کنند که از لحاظ قند میوه کامل رسیده باشند و در برداشت از عجله پرهیز کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه پس از  حفظ بازار باید گام مهمی برای صادرات مرکبات مازندران برداشته شود، اضافه کرد: بعد از تامین نیاز کشور به مرکبات، باید محصولات را برای صادرات اماده کنیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است از میزان ۱۲۰هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات برداشت شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان، اظهار کرد: این آفت را همه ساله داریم که باتوجه به آموزش‌های داده شده به باغداران و بالا بردن اگاهی عمومی باغداران حساسیت در این زمینه ایجاد شده که قابل کنترل است، البته قصدمان این است آفت کنترل شود تا خسارت وارد نکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =