۴ شهرستان مازندران در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت: با تلاش ستاد مقابله با کرونا شهرستان و هیأت‌های عزاداری، بابلسر به همراه سه شهرستان میاندورود، کلاردشت و سیمرغ در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته است.

0 132

سرپرستی مازندران/ محسن نبی‌زاده  صبح امروز جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از مسؤولان و عوامل هیأت‌ها در کمک به اجرای پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد:
توسط عوامل ۶۰ خانه بهداشت شهرستان بابلسر، ۷۰۰ مورد بازدید از تکایا، مساجد و محافل برگزاری مراسم‌های عزاداری صورت گرفت که در بیش از ۸۴ درصد مراسم‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شده است.

وی افزود: ۹۳ در مسؤولان و عوامل هیأت‌ها و بیش از ۸۶ درصد عزاداران حسینی شهرستان بابلسر از ماسک در هنگام برگزاری مراسم‌های عزاداری استفاده کردند که در مراسم امسال علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی در این شهرستان به خوبی به نمایش گذاشته شد.

نبی‌زاده با اشاره به نظارت و رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری بابلسر گفت: با حضور بی‌شمار مسافران در استان و سواحل بابلسر کنترل و نظارت بسیار دشوار شد اما بسیار خوب عمل شده است و با تلاش ستاد مقابله با کرونا شهرستان بابلسر و هیأت‌های عزاداری، بابلسر به همراه سه شهرستان میاندورود، کلاردشت و سیمرغ در وضعیت زرد قرار گرفته است و تنها شهرستان ساحلی وضعیت زرد استان شد که با تلاش و همدلی مسؤولان و مردم محقق شده است.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه شهرستان بابلسر نیز ضمن تسلیت شهادت چهارمین اختر تابناک امامت ولایت حضرت زین‌العابدین (ع) گفت: در شرایطی به سر می‌بریم که یک امتحان برای‌مان است و این شرایط غیرعادی هم مدیریت ویژه می‌طلبد.

امام جمعه بابلسر ضمن تشکر از عزاداران حسینی بابلسر در برگزاری مراسم‌ها با رعایت نکات بهداشتی گفت: هم عزاداری به نحو احسنت صورت گرفت و هم پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شد و تردید نداریم، درصدی از آمار مبتلایان به کرونا به واسطه مجالس عزاداری بالا نخواهد رفت و اگر آمار کرونا بالا برود مشکل از مسائل دیگری است.

حجت‌الاسلام قلی پور به نگرانی هیئتی ها در احتمال هتک حرمت به اهل بیت اشاره کرد و ادامه داد: ما هم  از ابتدا نگران بودیم و گفته بودیم که در فضای ساحل به درستی حرمت اهل بیت رعایت شود.

وی به گفته رئیس میراث فرهنگی شهرستان بابلسر ۵۰۰ هزار نفر شب در بابلسر  اقامت داشتند، اشاره کرد و گفت: در صورتی که ظرفیت شهرستان بابلسر محدود است و ورود این تعداد به شهرستان کار را برای عوامل امنیتی و بهداشتی دشوار می‌کند.

امام جمعه بابلسر با ابراز گلایه‌مندی از ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: برای برگزاری مراسم عزاداری ۶ صفحه پروتکل بهداشتی نوشتید اما برای حضور مسافران ۶ کلمه هم ننوشتید. چرا تاوان بی‌تدبیری افرادی که باید برنامه‌ریزی کنند را پس بدهیم و چرا امروز به‌جای تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مسؤولان شهرستان باید از عملکردشان انتقاد شود که این انصاف نیست.

 قلی‌پور مسؤولان را حافظ سلامت، معنویت و منافع مردم خطاب کرد و گفت:
در منطقه‌ای گردشگری مانند بابلسر مردم درآمد خاصی جز از محل ‌گردشگری ندارند و با تعطیلی اصناف گردشگری بابلسر، درآمد مردم چگونه باید تامین شود و برای ارائه تسهیلات به مردم آسیب دیده معیشتی باید در سطح کشور برنامه ریزی شود.

اسماعیل حسن‌زاده فرماندار بابلسر با مقصد اصلی دانستن بسیاری از مسافران در استان گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ دستورالعملی جهت جلوگیری از مسافران ابلاغ نکرده است و ما نمی‌توانستیم مانع ورود مسافران به بابلسر شویم اما از ۱۰ روز قبل از محرم تمهیداتی را در نظر گرفته و محدودیت‌هایی را در نوار ساحلی برای مسافران اعمال کردیم.

فرماندار بابلسر از نگرانی تعدادی از هیأتی‌های بابلسر در عدم حفظ حرمت اهل بیت در ایام عزاداری خبر داد و گفت: تعدادی هیأت با نگرانی از هتک حرمت در تاسوعا و عاشورا حسینی در سواحل بابلسر به ما مراجعه کردند و طی جلسه ای مواردی را به آنها مطرح کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 6 =