بقاع متبرکه مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی شوند

استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: آستان مقدس امامزادگانی که برای زیارت پرمخاطب‌تر هستند باید پروتکل‌هایی لحاظ شود و بقاع متبرکه‌ای که زائر کمتری دارند هم مدیریت شود و به نظرم قابل بازگشایی است.

0 61

سرپرستی مازندران/ احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران امروز در دیدار با مدیران اوقاف استان که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، در پاسخ به درخواست حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برای بازگشایی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که از زائران کمتری برخوردار هستند می‌توان بازگشایی کرد اما برای امامزادگانی که تردد در آن زیاد است باید پروتکل‌ها رعایت شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد در بقاع متبرکه با تردد بالا توسط ادارات اوقاف شهرستانها، فرمانداری‌ها و مراکز بهداشت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شود و سپس ادارات اوقاف با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند اقدام به بازگشایی بقاع متبرکه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه این اقدامات را برای سلامتی مردم انجام می‌دهیم، افزود: هر روز هر شب آمار را چک می‌کنم ما هم دلمان نمی‌خواست محرم و صفر اینگونه برگزار شود اما مجبوریم، تنها کسی که مصوباتکرونا را ۱۰۰ درصد اجرا می‌کند شخص رهبر معظم انقلاب است و ما باید این را به عنوان یک درس ببینیم.

*بقاع متبرکه مازندران روزانه ضدعفونی می‌شوند

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این‌باره گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه توسط خادمین روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود و اوقاف هم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به‌دنبال اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا اوقاف مازندران یکی از نهادهای نخست بود که وارد میدان مقابله با این ویروس منحوس شده و اقدام به راه‌اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک در امامزادگان کرده و در بعضی از روزها حدود ۵ هزار ماسک تولید شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 2 =