تدوین اطلس شناسایی زیستگاه‌های دریایی کلید خورد

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تدوین اطلس شناسایی زیستگاه‌های حساس ساحلی و دریایی در محیط زیست مازندران همگام با استان‌های شمالی کلید خورد.

0 16

سرپرستی مازندرات/ کامران نصیراحمدی اظهار کرد: بعد از سال‌ها تدوین اطلس شناسایی زیستگاه‌های حساس ساحلی و دریایی در محیط زیست با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست مازندران همگام با استان‌های شمالی کلید خورد.

وی با بیان اینکه  باتوجه به اینکه هر نوع مدیریتی در سواحل و در دریا به منظور کاهش آسیب‌‌پذیری احتمالی اکوسیستم‌های حساس نیازمند شناسایی این مناطق است، افزود: همچنین در سال‌های قبل نبود چنین سندی به عنوان سند علمی و تاثیرگذار در استقرار کاربری‌های مختلف در محدوده ساحل و دریا تاثیرات مخربی بر ساحل و دریا داشته از این رو همکاری در نهایی شدن این سند می‌تواند به‌عنوان راهکاری عملی در جهت استقرار صحیح کاربری‌ها و حفظ اکوسیستم حساس و ارزشمند برای نسل‌های اتی باشد.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: مطالعاتی از این دست، نحوه پیاده‌سازی کاربری‌ها و هماهنگ بودن آن با ظرفیت برد زیست‌محیطی سواحل و دریا را می‌توان در طرح‌های بالادستی نظیر مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی ( ICZM) و طرح آمایش سرزمین بکار ببریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =