گردشگری ایران خدماتی است/ وجود بیش از سه هزار منطقه دیدنی در مازندران

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری ظرفیت مهم مازندران است، گفت: در حالی‌که گردشگری در دنیا یک صنعت مهم محسوب می‌شود اما در ایران همچنان در بخش خدمات خلاصه می‌شود.

0 40

سرپرستی مازندران/ ولی الله فرزانه  بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری دشت نور که به مناسبت هفته گردشگری انجام شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از سه هزار نقطه گردشگری و جاذبه‌های مازندران شناسایی و معرفی شد که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و ارتقای درآمد خانوارها به اقتصاد استان و کشور کمک به سزایی داشته باشد.

وی منطقه گردشگری دشت نور را از ظرفیت‌های مهم گردشگری مازندران معرفی کرد و افزود: تجهیز مناطق گردشگری برای ما مهم است من از سرمایه‌گذار این مجموعه قدردانی می‌کنم چون در حالی‌که پارک‌های فراوان داریم که تجهیز نیست، این مجموعه بدون استفاده از تسهیلات دولتی به بهترین وجه تجهیز شده است.

این مسؤول بیان کرد: آماری که از سال‌های قبل در دست است( قبل از تورم و شرایط فعلی) هر گردشگر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه می‌کند که اگر همین مبلغ را با تعداد گردشگر محاسبه کنیم یک مبلغ قابل توجهی است و از طرفی هر ۵۰ تا ۶۰ گردشگر داخلی و هر پنج گردشگر خارجی یک شغل و هر شغل مستقیم نیز دو شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

فرزانه مجموعه گردشگری دشت نور را شاخص شهرستان دانست و افزود: این مجموعه توانست اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کند و برای شهرستان مفید است اما باید از ظرفیت و مزیت غرب مازندران بیشتر استفاده کنیم اگرچه استان ما از گلوگاه و بهشهر تا رامسر یک شبکه خطی دارای فرصت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی زیادی است که باید به همه آن توجه شود.

این نماینده مجلس هدف از این بازدید را آشنایی با داشته‌های حوزه انتخابیه عنوان و اظهار کرد: به عنوان نماینده شهرستان باید برای اشتغال و رفاه مردم و اقتصاد شهرستان تلاش کنم و این نیازمند شناخت کامل از داشته‌هاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به عنوان قانون‌گذار باید از سرمایه‌گذاران و مجموعه‌های گردشگری حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با وزیر گردشگری در محل کمیسیون داشتیم موضوعات حمایتی مطرح و پیگیری شد اما آژانس‌های مسافرتی ما ضعیف هستند، باید تورهای گردشگری را برای دیدن مجموعه‌های گردشگری هدایت کنند تا این مجموعه‌ها حمایت شوند.

 نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آژانس‌های مسافرتی داخلی، گفت: این آژانس‌ها به جای تلاش برای ورود گردشگر بیشتر گردشگران را خارج می‌کنند بنابراین لازم است با تقویت و رونق گردشگری داخلی و راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری، این صنعت در کشور رونق پیدا کند.

*نیازمند حمایت مجموعه شهرستان هستیم

وحید سیروس کبیری به نمایندگی از برادران سیروس کبیری( سرمایه‌گذاران مجموعه دشت نور) نیز در حاشیه این بازدید خواستار حمایت مسؤولان شهرستانی با این مجموعه گردشگری شد و افزود: درخواست‌های زیادی از تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف برای استفاده از این مجموعه را داریم و تاکنون هم میزبان بعضی از تیم‌ها و رشته‌ها برای اردوها بودیم و در حد توان و شرایط مجموعه در حال رفع کسری‌ها از جمله استخر هستیم که تا فروردین سال آینده راه اندازی می‌شود.

 

وی افزود: می‌توانیم میزبان اردوهای تیم‌های فوتبال باشیم اما احداث زمین فوتبال مقدور نیست، نیازمند زمین فوتبال در نزدیکی مجموعه هستیم که اگر شهرستان بتواند با اجاره یا هر شرط دیگری اجازه استفاده از زمین فوتبال را به ما بدهد ما می‌توانیم از تیم‌های فوتبال هم پذیرایی کنیم و به جای اینکه هزینه دلاری خارج از کشور برای اردوها هزینه شود با کمترین هزینه ضمن تقویت مجموعه به اقتصاد شهرستان کمک می‌شود.

این سرمایه‌گذار با معرفی مجموعه گردشگری دشت نور، اظهار کرد: این مجموعه با ۳۵ هکتار وسعت، هفت هکتار فضای ورزشی و تفریحی منحصر به فرد دارد که در بخش‌های خصوصی دیگر نداریم و شکلی از مجموعه انقلاب تهران است که پذیرای همگان هست و آماده انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها حتی با آموزش و پرورش برای اردوهای دانش‌آموزی رایگان هستیم.

سیروس کبیری با اشاره به پیش‌بینی ساخت یک‌هزار واحد اقامتی در این مجموعه، تصریح کرد: ۱۲۰ واحد تاکنون بهره‌برداری شده و ۳۰۰ واحد نیز در حال ساخت است و بقیه در سال‌های آینده به مرور ساخته می‌شود.

وی از دیگر امکانات این مجموعه وجود دریاچه چهار هکتاری، مجموعه اسب‌سواری، گلف، سالن ماساژ، سالن بدن‌سازی، زمین والیبال و … نام برد و افزود: نژادهای مختلف اسب در این مجموعه پرورش داده می‌شود از جمله اسب‌های مینیاتوری که مخصوص سوارکاری کودکان است.

این سرمایه‌گذار از اشتغال مستقیم ۷۰ نفر در این مجموعه خبر داد و افزود: پس از تکمیل مجموعه تا ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود البته در حال حاضر نیز در ساخت و ساز ۲۰۰ نفر مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی این مجموعه به سه صورت اقامت ساکنان، اقامت ۶ ماهه و اقامت موقت که با دریافت ورودی و اجاره واحد، در اختیار مالکان و مهمانان است، گفت: امسال کر ونا بر درآمد و گردشگری مجموعه تاثیر منفی زیادی داشته که با فروش واحدها بخشی را جبران کردیم.

فرماندار شهرستان نور نیز با اشاره به ویژگی خاص شهرستان اظهار کرد: مجموعه دشت نور فضای بسیار بالنده گردشگری ایجاد و با سرمایه‌گذاری مناسب امکان حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور و حتی گردشگران خارجی را فراهم کرد.

علی شادمان از مراحل پایانی تفاهم و واگذاری پارک جنگلی ایزدشهر به سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: چنانچه شهرداری نور نتواند به تعهدات خود در قبال پارک جنگلی نور بر اساس تفاهم‌نامه واگذاری ۱۵ ساله با منابع طبیعی عمل کند، این پارک نیز به سرمایه‌گذار توانمند واگذار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − سه =