در نشست ستاد اجرایی طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی گیلان مطرح شد؛ طرح ناظران سلامت در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و به ‌منظور مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان اجرا می‌شود

0 27

نشست ستاد اجرایی طرح بزرگ و عملیاتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و در جهت گام چهارم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ، با حضور سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان،ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان گیلان، به صورت ویدیوکنفرانس با مشارکت مسئولان متناظر آن‌ها در شهرستان‌ها اعم از فرماندهان سپاه‌های نواحی، مدیران شبکه‌های بهداشت و همچنین روسای هلال‌احمر شهرستان‌ها برگزار شد.

عصر کاسپین/ سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست قدرت بسیج را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: بهداشت و درمان باید از ظرفیت بی‌نظیر بسیج در جهت مدیریت بیماری کرونا استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا هرچه سریع‌تر کرونا در استان ریشه‌کن شود، افزود: تاب‌آوری اجتماعی مردم در پی مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه که ناشی از کرونا ست، کاهش‌یافته و باید هر چه سریع‌تر این بیماری در استان و کشور مهار شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی طرح ملی شهید سلیمانی در گیلان، گفت: علاوه بر دستورالعمل‌های طرح شهید سلیمانی که به‌صورت متمرکز برای استان‌ها تدوین‌شده،موارد دیگری مربوط به مسائل بومی و منطقه‌ای مردم به آن‌ اضافه‌شده و توسط بسیجیان دنبال می‌شود.

سردار عبدالله پور با اشاره به ابعاد بومی‌سازی شده دستورالعمل بسیج در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، افزود: در راستای الحاق بندهایی به دستورالعمل‌های طرح شهید سلیمانی ،در هر خانوار یک نفر به‌ عنوان “سفیر سلامت ” خانواده انتخاب می‌شود و تمامی مسؤولیت‌های خانواده در امور کرونا را بر عهده خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همه ادارات و سازمان‌ها باید در طرح شهید سلیمانی مشارکت فعالانه داشته باشند، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی هر جا که حوزه سلامت نیاز به همکاری داشته باشد، علاوه بر دستگاه‌های مسئول و متولی، بسیج و نیروهای پرتلاش، آمادگی هرگونه خدمت را دارند.

در ادامه دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت اجرای هر چه‌بهتر غربالگری در طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: این طرح به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با اقناع‌سازی مردم، غربالگری بیماران کرونایی و حمایت از اقشار مستضعف دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فراهم‌شده در راستای اجرای طرح ملی شهید سلیمانی در گیلان، افزود: بیش از ۲۰۰۰ پایگاه مقاومت و ۲۰۰ پایگاه سلامت در استان آماده اجرای این طرح عملیاتی و محله محور در گیلان هستند.

در ادامه سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با اشاره به مشارکت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح ناظران سلامت اظهار کرد: پس از اجرای طرح آمران سلامت، این بار طرح ناظران سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و به‌منظور مقابله با ویروس کرونا اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به توافقات به‌عمل‌آمده بین جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: معرفی ۴۰۰ عضو فعال در سطح استان به دانشگاه علوم پزشکی، حضور اعضاء در کارگاه آموزشی از طریق وبینار، حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی به جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی کسبه و ارائه گزارش روزانه به ستاد و مراکز بهداشت (سطح شهرستان‌ها) از تعهدات جمعیت هلال‌احمر در راستای اجرای توافقات این نهاد عام‌المنفعه با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است.

سیاوش غلامی با اشاره به هدف اجرای طرح ناظران سلامت اظهار کرد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه‌ علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی و در راستای صیانت از سلامت هموطنان عزیز و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ارائه خدمات داوطلبانه با رعایت کرامت انسانی بهره وران را رویکرد طرح ناظران سلامت خواند و افزود: طرح مذکور با رویکرد ارائه خدمات داوطلبانه و با رعایت کرامت انسانی بهره وران و همچنین حفظ سلامت جوانان و داوطلبان مشارکت کننده در این طرح، اجرا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + شانزده =