امکان اشتغال برای ۱۷۲۷ زندانی در استان گیلان فراهم شد

0 41

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گیلان گفت: ابتدای امسال تاکنون برای هزار و ۷۲۷ زندانی در گیلان بستر اشتغال فراهم شد.

عصر کاسپین/ رضا محمدی‌اصل اظهار داشت: حرفه‌آموزی و اشتغال از بازوان توانمند اداره زندان‌ها در زمینه اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت شرافتمندانه به خانواده جامعه است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گیلان گفت: به منظور دستیابی به این هدف اداره زندان‌ها به آموزش زندانیان در گرایش‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و خدمات فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این حوزه تفاهم‌نامه‌هایی را نیز با فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان، جهاد کشاورزی و صنایع دستی گیلان منعقد شده و اشتغال مددجویان به ۲ شکل مولد (کارگاهی اعزام به کار و اشتغال نشسته) و غیر مولد انجام می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گیلان تصریح کرد: اداره کل زندان‌های استان گیلان در جهت حرفه‌آموزی شاخص‌هایی را در نظر گرفته و حرفه‌آموزی در این عرصه‌ها انجام می‌شود.

محمدی‌اصل خاطرنشان کرد: یکی از این عرصه‌ها آموزش دوره‌های فنی‌ و حرفه‌ای بوده که خود شامل کشاورزی، صنعتی، خدمات و صنایع دستی مانند معرق کاری است.

وی ابراز داشت: از دیگر آموزش‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های جهاد کشاورزی اشاره کرد که در بخش‌های دامپروری و زراعت اقدام به حرفه‌آموزی به زندانیان کرده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گیلان گفت: یکی دیگر از عرصه‌های حرفه‌آموزی زندانیان حوزه صنایع دستی بوده که با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال اجرا است.

محمدی‌اصل عنوان داشت: لازم به ذکر است که امسال تعهد اداره‌کل زندان‌های گیلان در بخش حرفه‌آموزی زندانیان ۳ هزار نفر در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر به ۳ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد هزار و ۴۷۰ زندانی در دوره های فنی‌ و حرفه‌ای، هزار و ۷۶ نفر در دوره‌های جهاد کشاورزی و ۶۵۰ نفر در دوره‌های صنایع دستی تحت آموزش و حرفه‌آموزی قرار گرفتند.

محمدی‌اصل افزود: با مشارکت انجمن حمایت و بنیاد تعاون استان گیلان تاکنون برای هزار و ۷۲۷ زندانی در گیلان بستر اشتغال فراهم شده که در مدت مشابه سال گذشته این عدد هزار و ۱۵۷ نفر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − دو =