غم نان پای کرونا را همچنان در گیلان باز می کند!

0 248

کریم خورسندی، روزنامه نگار و مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان

عصر روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه اسامی و لیست شهرهایی که مسافرت و سفرهای نوروزی به آنها ممنوع شده بود در تمام فضای رسانه ای مکتوب و مجازی منتشر شد و تعجب آور اینکه با وجودی که قبلا گفته می شد سفر به استان های شمالی و خصوصا گیلان ممنوع می باشد و در حالی که چند شهر گیلان در شرایط کرونایی رنگ نارنجی قرار داشتند اما هیچ نامی از ممنوعیت سفر به گیلان و دیگر استان های شمالی در لیست و جدول مزبور مشاهده نمی شود!
در همین راستا آن چیزی که به ذهن متبادر و اسباب نگرانی وتشویش خاطر می گردد گسیل شدن مسافران و سیل عظیم میهمانان نوروزی به شمال و استان گیلان است؛ یعنی آقایان تصمیم ساز، تصمیم گیر و اعضای ستاد ملی کرونا احتمالا بیشتر به فکر درآمد مردم و نان گیلانیان هستند تا جان آنها ! احتمالا برای رونق کسب و کارها و بهترشدن اقتصاد گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ از تحکم ترددی پا پس کشیدند و احتمالا سفر به گیلان را آزاد خواهند کرد تا چرخ اقتصاد آن بهتر بگردد!
واقعا جای تاسف است که در این باره این همه تسامح و تساهل وجود دارد و در حالی که همه دنیا به فکر سلامت جامعه هستند و تزریق واکسن را به صورت جدی دنبال می کنند در کشورمان هیچ اثری از این روند و حفظ جان آدم ها به چشم نمی خورد و انگار ما از همه دنیا بیشتر و بهتر می فهمیم! اصلا معلوم نیست مسئولان بهداشت چرا همه واقعیت های این بیماری خطرناک و کشنده را به مردم نمی گویند و برای پیشگیری و درمان جدی نبوده و قاطع نیستند و متاسفانه همچنان در حال تردید و تشکیک می باشند!
واقعا اگر اوضاع استان گیلان مناسب شده و همه چیز عادی قلمداد میشود و قرار است سفر به گیلان هم آزاد شود دیگر چرا خودروهای بومی در طرح ترددی شبانه هنوز جریمه می شوند؛ متاسفانه در بحث جریمه آن چیزی که خیلی آزاردهنده است اینکه افراد مرفه و ثروتمندان جامعه اصلا نگران نیستند و حتی حاضرند دو برابر جریمه شوند تا به گیلان بیایند!

انگار برای افراد با درآمدهای میلیاردی و نجومی کرونا وجود ندارد و آنها باید به سفر بروند و در انتقال ویروس به مردم گیلان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و برای شروع موج های بعدی حسابی به این امر دامن بزنند!
آقای استاندار، آقایان دست اندرکار نتیجه جلسات شما در استان و مرکز در این باره چه بوده و چرا واقعیت را به مردم نمی گویید؟! اگر اوضاع عادی شده پس اجازه بدهید مردم استان گیلان هم به زندگی عادی خود بپردازند؛ اگر چنین نیست و هنوز خطر کشندگی کرونا وجود دارد چرا زحمت کادر درمان و سلامت را دوچندان می فرمایید؟!
هرچند که در روزهای پایانی سال مردم گیلان هم حسابی از خجالت کرونا درآمده اند و با حضور در بازارها و مغازه ها به راحتی تردد کرده و برای خریدهای شب عید و تعطیلات نوروزی گوی سبقت را از هم می ربایند!
اما این دلیل نمی شود که مسئولان هم عادی انگاری کنند و راه را به روی مسافران باز نمایند تا شرایط قرمز کرونایی مجددا در گیلان هویدا شود؛ باور بفرمایید در این برهه حساس و خطیر همه ما از جنبه اخلاقی و انسانی وظیفه داریم برای حفظ جان همنوعان مان همچنان تلاش کنیم تا به خواست خدا جامعه و کل جهان از شر این بیماری مرموز و مبهم خلاصی یاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =