امضای دو تفاهم نامه در راستای “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌‌ها “

0 24

برگزاری جلسه مشترک فی مابین شرکت دانش بنیان ریزجلبکی پارسیان و شرکت اتحادیه گیلان که در محل پارک علم و فناوری گیلان با محوریت معرفی دستاوردهای شرکت ریزجلبکی پارسیان جهت غنی‌سازی غذای دام و آبزیان با جلبک‌ها

عصر کاسپین/ در ابتدای جلسه علی باستی ضمن خیر مقدم در خصوص حمایت از تولید محصولات دانش بنیان اشاره کرد: با توجه به شعار سال در خصوص تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برآنیم تا با تعامل و همکاری و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع بتوانیم برای تولید محصولات دانش بنیان، مانع‌های سر راه تولیدات دانش بنیان را مرتفع نماییم همچنین همانند گذشته حامی و پشتیبان شرکت های فناور مستقر در پارک باشیم.

درادامه مهندس تکریمی مشاور موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تعدیل چالش‌های تولید و تجارت و ارائه خدمات مطالبی بیان نمود.

همچنین دکتر مجید متقی طلب رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور که بصورت آنلاین در این نشست حضور داشت، به فعالیت‌های شرکت‌های فناور در خصوص محصولات دانش بنیان اشاره کرد و گفت امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در روش تغذیه انسان و دام تغییراتی صورت گرفته است که این شرکت‌های دانش بنیان پیش‌تازان این حوزه هستند.

دراین نشست آقایان دکتر علی‌پور مدیرفنی اتحادیه دامداران ، دکتر شهبازی عضور هیات مدیره اتحادیه دامداران و دکتر سمتی نماینده دامپزشکی استان از دیگر سخنرانان این نشست بودند که ضمن ابراز خرسندی از استفاده میکروجلبک ها در جیره غذایی دام‌ها و آبزیان از بهره مندی از تولیدات این شرکت دانش بنیان استقبال کردند.

مهندس حمید دنیای مدیرعامل شرکت دانش بنیان ریز جلبکی پارسیان نیز در این نشست با معرفی فعالیت‌های این شرکت درباره محصولات دانش بنیان این شرکت صحبت کرد واعلام نمود که برای تولید و توسعه محصولات خود و غنی سازی غذای دام و آبزیان آمادگی کامل دارد.

در پایان این نشست دو تفاهمنامه بین شرکت ریزجلبکی پارسیان و شرکت تولید خوراک دام و طیور و آبزیان اتحادیه گیلان با موضع استفاده جلبک جهت غنی سازی غذای دام با استفاده از مکمل فیتوپرشین آن شرکت منعقد شد.

همچین در تفاهم نامه دوم که با شرکت تولید خوراک دام و طیور و آبزیان اتحادیه گیلان منعقد شد درباره تولید مشترک کنستانتره آبزیان غنی شده با استفاده از محصول جلبک اسپیرولینا شامل کنستانره بچه ماهی در این تفاهمنامه آمده است.

شرکت ریز جلبکی پارسیان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری گیلان است که تولید کننده انواع میکروجلبک (micro algea) و فیتوپلانگتون ها از قبیل: اسپیرولینا (spirulina)، کلرا (chlorella) و سندسموس (scenedesmus) و انواع محیط کشت اختصاصی جلبک ها جهت مصارف دانشگاهی و دانشجویی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید داستان موفقیت این شرکت را در کانال رسمی آپارات پارک ملاحضه بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =