“راستی آزمایی مدیران دو باشگاه داماش و سپیدرود”

0 28

یادداشت/ فرهاد خراسانی

رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۲ با ارسال نامه‌ای، باشگاه‌ها را ملزم به ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، تهیه اساسنامه، معرفی اعضای هیات‌مدیره و معرفی مدیرعامل توسط اعضای هیات‌مدیره نمود و این یک اتفاق خوب و حرکت رو به جلو در فوتبال ایران محسوب می‌گردد.

هیات‌مدیره وظیفه اداره مجموعه را بر عهده دارند و مدیر عامل هم توسط هیات مدیره تعیین و مجری مصوبات و تصمیمات هیات مدیران جهت اداره امور جاری آن مجموعه است.
در فوتبال برای داشتن یک تیم خوب و موفق، نیاز به داشتن یک باشگاه منسجم و با ساختار و تشکیلات قانونی است که طی چند دهه اخیر بغیر از چند باشگاه مطرح کشور، اکثر باشگاه‌های فوتبال ایران از این مهم غافل ماندند و توسط یک شخص بنام “مالک” اداره می‌شدند. اقدامات اخیر مدیران دو باشگاه سپیدرود و داماش در به ثبت رساندن این دو باشگاه در اداره ثبت شرکت‌ها جای بسی تقدیر است و پیام نویدبخش و روشنی به جامعه فوتبال میدهد اما آنچه که موجبات نگرانی را فراهم می‌آورد و انتظار می‌رود که مدیران این دو باشگاه به ان اهتمام ورزند اینکه، فقط و صرفا اعضای هیات مدیره قانونی و رسمی برای اهداف باشگاه و بر مبنای اساسنامه تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند و اجازه ندهند طبق سنوات گذشته فرد یا افراد خاص و مشخص با ارشاد نادرست و غیر واقعی کما فی السابق برای فوتبال شهر تعیین و تکلیف نمایند. امیدواریم در این برهه حساس، مدیران این دو باشگاه از این محک و راستی آزمایی جدی سربلند بیرون آیند و پایانی باشد برای مدیریت سنتی در فوتبال ایران.

فرهاد خراسانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 7 =