شکل واگذاری باشگاه داماشیان  باعث شرمساری فوتبال رشت است

0 37

یادداشت؛ فرهاد خراسانی

 باشگاه داماش در حالی مورد معامله قرار گرفت که دو”صورتجلسه” تنظیمی، هر کدام ابهامات خاص خود را دارد و دارای ایرادات حقوقی است. از نحوه نگارش این صورتجلسه گویی قصد داشتند به هر طریقی سر و ته قضیه را هم بیاورند اما با اقدامات بعدی، بیش از پیش بر ابهامات قبلی افزودند.

باشگاه ها هنگام واگذاری و انتقال مالکیت باید بدانند که به چه اشخاصی مراجعه نمایند. هیات فوتبال بنگاه معاملات باشگاهها نیست.

همه ما باید در حد توانایی علمی و تخصص خود به فوتبال استان کمک کنیم؛ متاسفانه در تنظیم دو صورتجلسه ای که با تعجیل در دو تاریخ متفاوت و با فاصله زمانی ۷ روز در هیات فوتبال گیلان و یا با مداخله هیات مذکور صورت گرفت بسیار نارسا و پُر از ابهام است و قطع و یقین و در زمان بسیار نزدیک با ادامه و استمرار اختلافات حاصل از این معامله، کما فی سابق دودش به چشم فوتبال رشت و در نهایت طرفداران پُرشور این تیم خواهد رفت.

در صورتجلسه اول  مقرر شد طرفین در تاریخ معینی جهت امضاء صلح نامه در یکی از دفترخانه های اسناد رسمی حضور یابند که بنا به عدم ایفای تعهدات قراردادی، تاکنون این امر مهم محقق نگردید و بیش از یکماه از مدت آن سپری شده است.

در خصوص چکهای اصداری از سوی خریدار که مشخصات آنها در صورتجلسه قید گردید ایرادات و ابهاماتی وجود دارد که بنا به ملاحظاتی از ذکر جزئیات آن و سایر شروط مندرج در این صورتجلسه پرهیز می کنم فقط بخشی از مبلغ چک اول، نقدا و با تاخیر به حساب فروشنده واریز و مابقی مبلغ چک و اصل چک در ید فروشنده، همچنان بلاتکلیف است. همچنین سه فقره دیگر از چک های مقید با ذکر جزئیات مشخص در صورتجلسه در زمان امضاء به رویت فروشنده نرسید و کماکان به ایشان تسلیم نشده است. این طریق معامله با وجود حساسیت های خاصی که در جامعه فوتبال و طرفداران این باشگاه بزرگ وجود دارد به هیچ وجه قابل درک نیست.

متولیان فوتبال باید حسب وظیفه ذاتی، تمرکز خود را به سمت نظارت بر امور فوتبال متمایل نمایند و تصمیم گیری و اظهار نظر در مسائل داخلی باشگاه ها را به مدیران آنها بسپارند.

جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان را شخصیت شریفی میدانم و دیداری که با ایشان داشتم عنوان کردند که به مسائل حقوقی و قانونی توجه خاصی دارم و برایم اهمیت دارند. امیدوارم وی در این شرایط خاص، اندیشه و تدبر نمایند و فوتبال گیلان را برای همیشه از این بلبشو حقوقی نجات دهند.

به هر ترتیب و بر اساس مطالعه و بررسی  صورتجلسه مورد بحث، بنظر میآید امکان قانونی انتقال مالکیت وجود ندارد و انتظار میرود مسئولین امر در ادامه تصمیمات قانونی و درستی که اتخاذ می نمایند مانع از پیشروی ضررهای بیشتر برای فوتبال رشت و باشگاه داماشیان شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =