یادداشت/ الهام شاد ؛مشاور انتخاباتی خوب کیست؟

0 44

عصرکاسپین /الهام شاد ، دانش آموخته علوم ارتباطات ؛

مشاور انتخاباتی کیست؟
مشاورانتخاباتی به کمپین های سیاسی و نامزدها، مشاوره و راهنمایی می دهد وازآنها پشتیبانی می کند. مشاوران انتخاباتی خدماتی مانند برنامه ریزی و اجرای کمپین ها، هدف گیری رأی دهندگان، تجزیه و تحلیل داده ها، جمع آوری کمک های مالی، مدیریت مالی کمپین، روابط عمومی و مدیریت رسانه و برنامه ریزی استراتژیک را ارائه می دهند.
مشاوران همچنین در مورد اخلاقیات، ملاحظات حقوقی و سایر مسائل مهمی که کمپین ها و سازمان های سیاسی با آن مواجه هستند، مشاوره می دهند.

مبارزات انتخاباتی مستلزم تلاش و مسئولیت های زیادی از سوی یک مشاور است زیرا آنها مسئول وجهه عمومی نامزد هستند. آنها باید راه هایی برای بهبود اهداف نامزد خود بیابند که منجر به رای بیشترشود.

ویژگی های مشاور انتخاباتی

داشتن پیشینه سیاسی
از مشاورانتخاباتی انتظار می رود که دانش سیاسی و درک درستی از سیاست داشته باشد زیرا این چیزی است که به مشاور امکان می دهد تصمیمات سودمندی برای نامزدهای خود بگیرد. مشاوران باید در مطالعه کمپین های سیاسی گذشته و فعلی یا انتخابات ماهر باشند تا دریابند که چه کاری می توانند برای بهبود مبارزات انتخاباتی نامزد خود انجام دهند.
همچنین داشتن پیشینه سیاسی در مورد عملکرد دولت یا سیاست تاریخی ،ضروری است، که این امر شانس انتخاب شدن نامزد مورد نظررا افزایش می دهد.

مهارت های حل مسئله
مهارت‌های حل مسئله به مشاوران انتخاباتی اجازه می‌دهد تا سریع کار کنند، تغییرات سریع ایجاد کنند یا روش‌های خود را بهبود بخشند، که وجهه عمومی یک نامزد را مطلوب‌تر می‌کند. آنها می‌توانند از راه‌هایی برای تقویت مهارت‌های حل مسئله خود استفاده کنند.

افکار نهایی
این مشاوران سیاسی مسئول ایجاد تصویر عمومی مثبت برای نامزدهای خود هستند. نقش آنها شامل روابط عمومی، جمع آوری کمک مالی، کنترل خسارت و غیره است. آنها همچنین باید با مشاغل خصوصی، سازمان های غیرانتفاعی و نامزدهای سیاسی مختلف کار کنند.

وظایف مشاور انتخاباتی

معمولاً وظایف مشاور انتخاباتی عبارتند از :
• تحقیق در مورد اذهان عمومی
• تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده
• نظرسنجی
• نوشتن سخنرانی ها و بیانیه های مطبوعاتی
• برگزاری کمپین ها و رویدادها

جذب سرمایه
اگر بخواهیم مشاوران انتخاباتی را از نظر اهمیت کمپین رتبه بندی کنیم، مشاوران جمع آوری کمک های مالی در صدر قرار می گیرند. بدون پول، هیچ چیز دیگری کار نمی کند. داشتن بیشترین پول تضمین کننده پیروزی سیاسی نیست، اما هیچ کمپینی تا به حال بدون آن عمل نکرده است، چه برسد به اینکه پیروز شود. مشاوران انتخاباتی حرفه ای در جمع آوری کمک های مالی می توانند در مورد همه چیز از هدایای بزرگ گرفته تا سازماندهی و جمع آوری کمک های مالی مشاوره بدهند.

هدف قرار دادن رأی دهندگان
مشاوران انتخاباتی متخصص در هدف قرار دادن رأی دهندگان می توانند کمپین نامزد مورد نظر را در مورد فضای سیاسی که در آن کمپین تبلیغات می کنند، راهنمایی کنند. مشاور می تواند با استفاده ازتاکتیک هایی رأی دهندگان هدف را شناسایی کند.

مشارکت رای 

مشاوران به کمپین در مورد متقاعد کردن و بسیج رای دهندگانی که مورد نظر نامزد هستند توصیه می کنند. مشاور باید این رای دهندگان را درگیر کند و جامعه هدف را به رای دادن هدایت کند. مشاوران در همه چیز از تبلیغات سیاسی گرفته تا پیام رسانی، سخنرانی و آماده سازی مناظره، روابط عمومی و مدیریت رسانه کمک می کنند. هر چیزی که بتواند رای دهندگان را درگیر کند، هر گونه بیان عمومی که توسط کمپین بیان می شود، به مشاور سپرده می شود.

مهارتهای ارتباطی خوب
ارتباطات خوب برای مشاوران سیاسی ضروری است زیرا آنها دائماً با سایر مشاوران یا نامزدها تعامل وهمکاری می کنند.
مهارت های ارتباطی به مشاور و نامزد کمک می کند تا در انتخابات بهتر عمل کند. مشاور انتخاباتی به عنوان بخشی از تیم کمپین، باید بداند که چگونه از مهارت های ارتباطی خود برای ارائه ایده های نوآورانه استفاده کند.

نتیجه
داشتن مشاوری با مهارت های لازم، یک دارایی عالی برای کاندیداها در طول انتخابات یا مبارزات انتخاباتی به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − چهار =