فرماندار رشت در جلسه ستاد کرونا شهرستان خبرداد؛ قبل از دریافت پیامک به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنید / تزریق روزانه ۳۵۰۰ واکسن کرونا در رشت

0 7

عصرکاسپین /فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه روزانه بالای ۳۵۰۰ دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق می‌شود، گفت: از مردم می‌خواهیم زمانی به مراکز تزریق مراجعه کنند که پیامک جهت تزریق واکسن برایشان ارسال شده باشد زیرا بدون ثبت‌نام امکان تزریق واکسن فراهم نیست و برنامه‌ریزی برای گروه‌های هدف به فواصل مختلف انجام می‌گیرد.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد پیشرو اظهار کرد: اغلب مردم استان خدمات خود را از شهرستان رشت می‌گیرند، لذا خدماتی که در این شهرستان ارائه می‌شود منحصرا به مردم این شهرستان تعلق ندارد و مردم از سراسر استان برای انجام امور خود به مرکز استان و شهرستان رشت مراجعه می‌کنند که باعث افزایش تردد می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت افزود: سرعت انتشار دلتا کرونا نسبت به جهش‌های قبلی خیلی بالاست که نیاز است ما هم سرعت کار و اقدامات را بیشتر کنیم. این مستلزم این است که همه دستگاه‌ها و مردم رشت این همکاری و همراهی را با مجموعه داشته باشند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به شرایط خوب تزریق واکسن کرونا در سطح شهرستان، گفت: واکسیناسیون امروز از مرز ۱۰۰ هزار دوز در شهرستان رشت گذشت و هر روز هم به این آمار افزوده می‌شود. از امروز ۱۶ مرکز جدید تزریق واکسن درشهر رشت به مجموع مراکز تزریق واکسن افزوده است و درصد هستیم به مراکز تزریق واکسن خودرویی هم اضافه کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کادر درمان، گفت: از مردم می‌خواهیم زمانی به مراکز تزریق مراجعه کنند که پیامک جهت تزریق واکسن برایشان ارسال شده باشد زیرا بدون ثبت‌نام امکان تزریق واکسن فراهم نیست و برنامه‌ریزی برای گروه‌های هدف به فواصل مختلف انجام می‌گیرد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه جامعه هدف تزریق واکسن در مرداد ماه فرهنگیان و اساتید دانشگاه هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدف این است که انشاالله بتوانیم در فصل آموزشی پیشرو مراکز آموزشی و مدارس را بازگشایی کنیم.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: معیشت، اشتغال و سلامت مردم همواره در اولویت قرار دارد این که بتوانیم در کنار هم این موارد را حفظ کنیم برای ما مهم است. هدف‌مان منع فعالیت‌های شغلی و اقتصادی مردم نیست زمانی مجبور به این کار هستیم که ببینیم پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت ادامه داد: تلاش کردیم در برخورد با مشاغل از حداقل اقدامات مقابله‌ای، استفاده کنیم، سال گذشته در شرایط قرمز کرونایی کل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل شدند اما اکنون بنابه دلایل مختلف تلاش شده که به صورت ایجابی نه سلبی با آن دسته از کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی توجه هستند، برخورد شود‌.

فتح‌اللهی بیان کرد: ما می‌دانیم که باید درآمدی حاصل شود تا سفره‌ای باز بماند و از طرفی سلامت جامعه و مردم هم مهم است لذا تنها راهی که می‌ماند تا هم سلامت جامعه حفظ شود و هم فعالیت بخش خصوصی و اصناف و کسبه محترم ادامه داشته باشد، این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، باید فاصله فیزیکی و حضور افراد را در فضاهای محدود مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین نگرانی ماست، در استان گیلان میزان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک از میانگین کشوری هم پایین‌تر است لذا عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌ها یک آسیب بزرگ است که ضرورت دارد دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: روزانه بالای ۳۵۰۰ دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق می‌شود؛ از هفته بعد این تعداد بالاتر هم می‌رود. یک مکان تزریق واکسن در شهرستان به عوامل اجرایی انتخابات جهت تزریق واکسن اختصاص یافته است که هر روز برای تزریق معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در شرایط قرمز کلیه فعالیت‌های گردشگری در سواحل و تفرجگاه‌ها تعطیل شده است، در سه روز آتی که تعطیلات را پیشرو داریم طبق ضوابط خودروهای با  پلاک غیربومی به مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. همچنین نصب چادر در معابر و پارک‌ها ممنوع است. تردد شبانه طبق روال در تمام رنگبندی‌ها از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد اجرا می‌شود.

فتح‌اللهی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۴۰ نفر بیمار کرونایی در شهرستان فوت کرده‌اند و همچنین ۲۲۸۴۱ نفر نیز در بیمارستان‌های شهرستان رشت بستری شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۲۸۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند در شبانه روز گذشته ۷۵ بیمار جدید کرونایی پذیرش شده‌اند و متاسفانه سه نفر نیز فوت کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 6 =