اعلام آماده باش استاندار گیلان برای کلیه بخشهای خدماتی در بحران احتمالی برف در هفته جاری

0 17

استاندار گیلان گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارشهای برف و باران در روزهای آتی، کلیه بخشهای خدمات رسان و راهداری و انتظامی برای جلوگیری از بروز بحران آماده باشند.

عصر کاسپین/ استاندار گیلان در جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس با مسئولین و مدیران استانی برگزار شد؛ با اشاره به پیش بینی هواشناسی و بارشهای سنگین در شهرهای استان گفت : بارش برف در سطح استان نعمت است و این بارش ها ذخیره‌ای خواهد بود برای تامین سفره های زیر زمینی و ذخیره آب.

 

 

استاندارگیلان با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین و تجربیات سالهای گذشته عدم آمادگی مدیران را عامل اصلی اتفاقات ناگوار آن سالها دانست و گفت: مدیران بکوشند برنامه ریزی و آمادگیهای لازم را داشته باشند تا  از بروز حوادت پیشگیری شود.
 
وی با  تاکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بین مدیران گفت: ۸ بلوک در سطح استان مشخص شده و انتظار داریم تمامی وظایف محول شده به فرماندهی هر بلوک و گروه بدون مشکل انجام شوند.
 
استاندار گفت: در شهرستانها فرمانداران تعامل میان بخش ها و حفظ انسجام منطقه را بر عهده گیرند.
 
وی به تمامی دستگاه های خدمات رسان دستور داد در چند روز آینده از هفته جاری بصورت آماده باش و در سه شیفت  مراکز مهم شهری چون بیمارستانها، مناطق آب و برق و غیره را تحت پوشش قرار دهند.
 
عباسی ضمن تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی در بخشهای سازمانی و شهری و با توجه به هشدارهای هواشناسی  گفت : در روزهای گذشته که هنوز برودت و سرمای شدید در استان نبود مصرف گاز به صورت غیر عادی افزایش یافته بود که بدینوسیله با شروع موج جدید سرما در استان از شهروندان عزیز خواهشمندیم به توصیه های سازمانهای گاز و برق توجه داشته، صرفه جویی را فراموش نکنند تا زمستانی بدون مشکل را با همیاری هم سپری کنیـم.
 
استـاندار همچنین اعلام کرد در کارگروه انرژی استان تصمیماتی در خصوص تغییر ساعات کاری و یا تعطیلی ادارات خواهیم داشت که متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
وی در بخشی از سخنان خود با تذکر به سازمـان راهداری در خصوص استفاده از بولدوزر در اولین مرحله بازگشایی مسیرها گفت: صحیح آن است که بازگشایی توسط بولدورز در مرحله آخر قرار بگیرد، چون بکارگیری بدون ملاحظه از بولدوزر، خود باعث تخریب  آسفالتهای جاده‌ای در سطح استان میشود و این تخریب بیت‌المال است.
 
عباسی به استفاده از تمامی ظرفیت های بخش دولتی و غیر دولتی و اعلام آمادگی آنها در شرایط بحران تاکید داشت.
 
استاندار گیلان با توجه به شرایط اضطرار و هشدار هواشناسی به  دستگاه های دولتی اعلام کرد : فعلا تمامی ماموریت های خارج از استان را تا اطلاع ثانوی لغو کنند.
وی از راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه های متولی در امور خدمات رسان و مدیریت بحران استان خواست در این ایام در مرکز استان حضور داشته باشند .
 
استاندار گیلان به  فرمانداران  در شهرستانها اعلام کرد: با برگزاری جلسه با دهیاری ها از ظرفیت های روستایی ها و مناطق استفاده کنند.
 
وی همچنین ضمن اشاره به ترافیک در مسیرها حتی در زمان های عادی و ضرورت امداد رسانی در این شرایط  افزود: درهمه خیابان های شهر امکانات لجستیکی فراهم شود تا در صورت بارش برف شاهد ترافیک و یا مسدود شدن مسیرها نباشیم چرا که در این شرایط امکان امداد رسانی هوایی وجود ندارد.
 
عباسی به بخش های صیادی و دریا نوردی و همچنین بنگاه های تولیدی استان اعم از مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی هشدارآماده باش داد و منطقه فعالیت آنان را تحت پوشش راهداری معرفی نمود.
 
وی به لزوم همیاری  ظرفیت های سپاه پاسداران، مناطق آزاد و سایر گروه های جهادی در این شرایط برف و بوران احتمالی در روزهای آتی تاکید داشت.
 
عباسی همچنین تهیه آرد و نان در شرایط بحران را از نکات مهم دانست و تاکید داشت : سوخت جایگزین و کمکی و آرد کافی برای تهیه نان مورد نیاز در دسترس مردم قرار گیرد.
 
استاندار گفت: صدا و سیما و راهداری، سفرهای آخر هفته به استان را به دلیل شرایط جوی از برنامه کار خارج کنند.
 
عباسی تاکید داشت  تمامی گرمخانه ها و مساجد در سطح استان باز و فعال باشند.
 
استاندار گیلان همچنین به نیروهای مناطق آزاد و دریانوردی توصیه کرد تمامی امکانات در بندر انزلی باقی نمانند و در جای جای مناطق برفگیر مستقر و آماده به خدمت باشند و ماشین آلات سنگین و لودر و سایر امکانات در مناطق برفگیر در دسترس قرار گیرد.
 
وی در پایان آنتن دهی در مسیر اصلی ترانزیتی را بسیار مهم دانست و از مخابرات خواست تا در حوزه ی آنتن دهی و ارتباطات میان استانی و درون استانی مشکلی بوجود نیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 16 =