تالاب‌های استان گیلان سالانه میزبان ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر است

0 72

مسئول دبیرخانه تالاب‌های گیلان گفت: شکار‌چیان غیرمجاز تهدیدی جدی برای پرندگان مهاجر زمستان‌گذران در تالاب‌های گیلان هستند.

عصر کاسپین/ عباس عاشوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب‌های استان گیلان همه‌ساله در فصل زمستان پذیرای تعداد زیادی پرندگان مهاجر است که در حال حاضر مهم‌ترین زیستگاه برای پرندگان زمستان‌گذران نیز محسوب می‌شود.

مسئول دبیر‌خانه تالاب‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: تالاب‌های بین‌الملی‌انزلی، پارک ملی بوجاق کیاشهر، امیر‌کلایه لاهیجان و استیل عباس‌آباد آستارا از جمله تالاب‌هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر آبزی میزبانی می‌کنند.

عاشوری تصریح کرد: هرساله پرنده‌های آبزی توسط گروه‌های آموزش دیده با تلسکوپ سرشماری می‌شوند که این برنامه هرساله در ایران از اواسط دی‌ماه به مدت ۲۰ روز انجام می‌گیرد که طبق آمار‌ها استان گیلان همه‌ساله میزبان حدود ۲۰۰ هزار پرنده مهاجر است.
وی با بیان اینکه شکار‌های غیرمجاز می‌تواند عاملی مهم در کاهش جمعیت پرندگان مهاجر در استان باشد افزود: شکار یک مسئله جدی است که نه‌ تنها در گیلان بلکه در تمام استان‌های شمالی و جنوبی به‌صورت گسترده در حال انجام است که تعداد زیادی از زیستگاه‌های کشور را نیز با خطر مواجه کرده است.

مسئول دبیرخانه تالاب‌های استان گیلان افزود: در راستای حفظ و حراست از تالاب‌های استان و جلوگیری از شکار غیر‌مجاز، سازمان حفاظت محیط‌زیست با تقویت نیروهای محیط‌بانی در تلاش است محیط امنی برای پرندگان مهاجر به‌وجود آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =