شرکت‌های فناور و دانش بنیان برتر پارک علم و فناوری گیلان تجلیل شدند

0 21

 در آیین تجلیل از شرکت‌های فناور و دانش بنیان برتر پارک علم و فناوری گیلان ، رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه رسالت پارک علم و فناوری فراهم ساختن زمینه لازم برای تبدیل علم به ثروت است افزود: امروز در این مراسم از برخی از شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که در عرصه تبدیل علم به ثروت موفق و موثر بودند قدردانی خواهیم داشت و کسانی در زمینه علمی برجسته  و در عرصه فناوری برتر هستند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

عصر کاسپین/ دکتر عبدالله حاتم زاده به جایگاه پاک علم و فناوری گیلان در سطح کشور اشاره کرد و گفت : پارک علم و فناوری گیلان از پارک‌های موفق در کشور و از جمله پارک‌های است که دارای مرکز پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و مرکز علمی فن بازار کشور می‌باشد که این ویژگی‌ها مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

وی افزود : بیش از ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک و فناوری گیلان مستقر هستند که از این تعداد ۸۵ شرکت دانش بنیان و فناور هستند که با توجه به شاخصه‌های لازم برای ارتقا این قابلیت وجود دارد که این تعداد به ۱۸۰ شرکت برسد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان  با بیان اینکه ما در پارک علم و فناوری تلاش می‌کنیم تا کشور را از نیازمندی‌هایی که دارد خودکفا سازیم، افزود: ساخت شهرک علمی و تحقیقاتی در گیلان ضرورت دارد که برای فع این کمبود تلاش می‌کنیم با همکاری مدیران و مسئولین استان بتوانیم شهرک علمی و تحقیقاتی را محقق سازیم که در برنامه هفتم این امر دیده شده سعی کردیم که شهرک علمی و تحقیقاتی شناسنامه  دار باشد تا مانند شهرک تحقیقاتی اصفهان که یکی از شهرک‌های علمی برتر کشور و دنیا است  بتوانیم برای گیلان چنین موقعیتی را ایجاد نماییم.

دکتر حانم زاده تاکید کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی فضای کار و فعالیت را برای شرکت‌های فناور فراهم می‌سازد و می‌توانند محصولات و دست یافته‌های خود رابه  تولید و به عمل برسانند.

زیست بوم فناوری گیلان با کمبود فضای کسب و کار مواجه است

دکتربابایی معاون فناوری ونوآوری پارک علم و فناوری گیلان دراین مراسم با اشاره به اهمیت حمایت از زیست بوم فناوری اظهار کرد : حمایت از زیست بوم فناوری و ایجاد فضای ارائه ایده و ایجاد اشتغال فقط برعهده پارک علم و فناوری قرار گرفته و فعالیت نهادهای محتلف درحمایت از زیست بوم فناوری به شکل جزیره ای صورت می گیرد که این تفکر درستی نیست .

وی افزود : پارک علم و فناوری رسالت هایی را در برنامه ۵ ساله تدوین کرده که یکی از این رسالت ها فرهنگ نوآوری و شناخت اصالت و جایگاه پارک علم و فناوری است که بتوانیم فرهنگ نوآوری را به این بلوغ برسانیم که موجب سرعت در پیشرفت زیست بوم گردد.

وی با اشاره به رویکرد رییس جدید پارک علم و فناوری به زیست بوم ، اظهار کرد : رییس جدید درمدت کوتاه حضور دیدگاه حمایتی موثراز زیست بوم ها داشته اند و نگاه ما نیز این است که با وحدت رویه و با استفاده از کارگزاری ها و ارتباط با غول های تولید و صنعت در گیلان راه های حمایتی را برای زیست بوم ها باز کنیم که با استفاده ازاین اهرم ها می توان از شرکت ها و فعالین زیست بوم نوپا حمایت کرد .

وی با بیان اینکه زیست بوم فناوری گیلان با کمبود فضای کسب و کار مواجه است ، افزود : بسیاری از شرکت های فناوری گیلان به دلیل نداشتن فضای کافی امکان اخذ مجوز های لازم و شروع کار تولید و ارائه محصولات خود را ندارند که در راستای رفع این کاستی برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا بتوانیم شرکت هایی که مستعد دانش بنیان شدن را دارند شناسایی کنیم و با استفاده از جایگاه حقوقی پارک علم و فناوری بروکراسی اداری را برای شرکت ها کم کنیم تا شروع کار آنها سریعتر رقم بخورد.

گفتنی است که در حاشیه این مراسم برخی از شرکت های دانش بنیان در نمایشگاهی دست یافته ها و محصولات خود را به نمایش گذاشتند و در پایان از ۲۸ شرکت دانش بنیان و فناور برتر گیلان تجلیل و قدردانی شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 20 =